Метро на Виноградар, міст-хвиля на Оболоні, Центральний автовокзал і багато іншого. НВ зібрав дев’ять проєктів, які повинні реалізувати і розпочати в Києві у 2021 році.
Дві станції метро на Виноградар
У грудні 2021 року планують відкрити дві нові станції зеленої лінії київського метро — Мостицька та Проспект Правди. Станом на 30 листопада 2020 року побудовано 452 метри тунелю — 36% усієї довжини, будівництво почалося в серпні цього року.
Однак, 16 грудня Кабінет міністрів України видав постанову про внесення змін до фінансування капітального будівництва метро від станції Сирець. Тепер будівництво метро на Виноградар може затягнутися на 10 місяців.

Візуалізація проєкту станції метро Проспект Правди / Фото: metrovynohradar.org.ua
У вересні 2018 року опубліковано тендер на будівництво Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції Сирець на житловий масив Виноградар з електродепо, двома станціями (Мостицька та Проспект Правди) і ділянкою вилкового відгалуження в бік станції Виноградар (перша черга будівництва). У листопаді був підписаний договір з публічним акціонерним товариством Київметробуд на 5,98 мільярда гривень.

Візуалізація проєкту станції метро Мостицька / Фото: metrovynohradar.org.ua
Для будівництва метро вперше в столиці буде використана технологія двоярусних тунелів — між станціями Мостицька та Проспект Правди поїзди курсуватимуть один над одним. Таке рішення прийняли через невелику ширину вулиці Межової та необхідність створення підземної розв’язки для реалізації відгалуження в бік станції Виноградар.

Візуалізація проєкту станції метро Проспект Правди / Фото: metrovynohradar.org.ua
Станція Мостицька буде розташована на глибині 12 метрів під землею і виходити на вулиці Білицьку, Межову та Північно-Сирецьку. Станція Проспект Правди розташується на глибині 15 метрів з виходами на вулицю Межову та проспект Правди.
Реконструкція Арсенальної площі
Цього року в Києві почалися масштабні роботи з реконструкції Арсенальної площі. Тут планують облаштувати пішохідно-рекреаційну зону з фонтаном. У рамках робіт також реставрують будинок Військової комендатури, там розташують заклади з літніми майданчиками. За вестибюлем станції метро Арсенальна збудують фонтан, зараз там пустир.

Фото: Ярослав Діденко / Facebook
Будівельний майданчик огородили парканом, в листопаді на сайті Big Kyiv показали, як реконструкція виглядає з висоти.

Фото: Big Kyiv
За словами депутата Київради Ярослава Діденка, проєкт реалізується за гроші меценатів. Його планують завершити в 2021 році.
Міст-хвиля на Оболоні
У жовтні цього року стартувало будівництво мосту між Оболонською набережною і островом Оболонський. Його спроєктував архітектор Андрій Миргородський, який розробив проєкт Паркового вело-пішохідного мосту над Володимирським узвозом. Утримувальні конструкції будуть виконані у формі згасаючої хвилі.

Фото: КМДА
Ширина мосту — чотири метри, довжина — 164 метри. Він матиме три прольоти і спиратиметься на чотири опори, дві з яких розміщуватимуться у воді. Новий міст буде підсвічуватися в нічний час, він спроєктований з дотриманням норм для зручностей маломобільних груп населення. Тут облаштують відеоспостереження для безпеки і проведуть роботи для благоустрою острова з мінімальним втручанням у природний ландшафт.

Фото: КМДА
Міст дозволить створити туристичний маршрут навколо затоки, який об’єднує набережну, парк Наталка і новий пляж на острові. За попередньою оцінкою, його вартість не має перевищувати 100 мільйонів гривень. Гроші на будівництво виділять меценати. Роботи планують завершити у середині 2021 року.
Кінотеатр Краків
Краків на Русанівці споруджено у 1967 році. У 2018 році почався капітальний ремонт кінотеатру. За задумом, він має стати повноцінним культурним центром з театром, кінотеатрами, танцювальною студією, студією звукозапису і медіацентром.

Фото: Вечірній Київ
Цієї осені представили проєкт реконструкції Кракова. На першому поверсі буде розміщена гардеробна, каса, мала сцена, гримерки, вбиральні, хореографічна зала і кабінет директора. Також в Кракові буде велика зала на 500 відвідувачів. На другому поверсі передбачена ще одна зала для репетицій, кав’ярня і велике фойє. Там проводитимуть майстер-класи та зустрічі джаз-клубу, який створили при центрі ще до капремонту. Приміщення в підвалі переобладнали під студії звукозапису і конференц-залу. У Кракові хочуть проводити кінофестивалі і таким чином повернути культурному центру колишню славу.

Фото: Вечірній Київ
Капремонт Кракова мали завершити ще в грудні 2019 року, але він зволікався через фінансові проблеми. За повідомленням Наші Гроші, кінотеатр доремонтують за 114 мільйонів гривень, більша частина яких буде спрямована на фасад будівлі. Відкрити Краків планують в травні — червні 2021 року. На перших етапах культурний центр буде працювати коштом міста, але потім має вийти на самоокупність. Для цього здаватимуть в оренду приміщення.
Центральний автовокзал
У 2020-му вперше за 60 років почали модернізувати Центральний автовокзал. Згідно з планом, на першому поверсі облаштують зону для очікування рейсів, яка включатиме маркети для пасажирів. Окремо буде організована зона вуличних фуд-кортів.

Візуалізація проєкту модернізації Центрального автовокзалу в Києві / Фото: Бастіон-груп
На другому поверсі будівлі автовокзалу розмістять ще одну зону очікування і фуд-корт в приміщенні. На третьому поверсі буде розташовано готель для пасажирів, розрахований приблизно на 30 номерів різної категорії. Також на третьому поверсі запланована зона підвищеного комфорту. У всіх зонах автовокзалу будуть встановлені інформаційні табло для зручності пасажирів.

Візуалізація проєкту модернізації Центрального автовокзалу в Києві / Фото: Бастіон-груп
Проєкт модернізації цієї осені представила компанія Бастіон-груп, яка після приватизації АТ Київпассервіс у березні 2020 року стала власником 6 автостанцій в Києві і 18 в Київській області. Загальна вартість робіт сягне десь 2 млн євро, їх планують завершити до березня 2021 року.
Перша черга реконструкції Солом’янського ландшафтного парку
Реконструкція Солом’янського ландшафтного парку почалася ще у 2017 році, замовником проєкту виступило комунальне підприємство Київміськрозвиток. Однак у 2018 році змінився керівник КП і роботи довелося відкласти на кілька років.

Фото: Управління екології та природних ресурсів КМДА
Влітку цього року презентували новий проєкт реконструкції. Її поділили на три черги. Першу обіцяють закінчити у 2021 році. За цей час планують оновити розбиті сходи з боку вулиці Волгоградської, облаштувати фонтан та оформити джерело струмка, який бере початок в парку. Також мають облаштувати нове покриття доріжок, встановити лавки та урни. Ремонтні роботи вже ведуться. Зараз заклали фундамент для фонтану, зводять сходи, прокладають бордюри і асфальтують територію.

Фото: Управління екології та природних ресурсів КМДА
У другу і третю черги відремонтують решту доріжок, облаштують дитячий і спортивний майданчики, вбиральню, місця для пікніків і вигулу собак. Продовжувати реконструкцію будуть поступово, залежно від виділення грошей з міського бюджету.
Тендер на реконструкцію та благоустрій ландшафтного парку в Солом’янському районі (перший пусковий комплекс) був опублікований на платформі Prozorro 9 липня 2020 року. У серпні укладено договір з ТОВ Міськбуд-проект на суму 34,9 мільйона гривень.
Дороги і велодоріжки
У жовтні цього року мер Києва Віталій Кличко поділився планами щодо ремонту доріг в Києві на 2021 рік. Планують продовжити будівництво вулиць Довбуша, Великої Кільцевої дороги на ділянках від проспекту Рокосовського до вулиці Богатирської і від Богатирської до Оболонського проспекту, під’їзної дороги від проспекту Лобановського до аеропорту Київ. Продовжать реконструкцію вулиць Івана Франка, Стеценка, Шулявського мосту, проспекту Гагаріна і транспортної розв’язки біля метро Чернігівська.
У планах — капітальний ремонт Софійської площі і деяких центральних вулиць, наприклад, — Льва Толстого і Терещенківської. Також почнуть проєктування робіт з реконструкції мосту Патона, капітальний ремонт проспекту Героїв Сталінграда та вулиці Милославської. У 2021 році мають завершити реконструкцію Пейзажної алеї і провести капремонт вулиці Чорнобильської.
Вулиця Борщагівська
Тендер на капітальний ремонт вулиці Борщагівської у Солом’янському районі опубліковано в квітні 2019 року. У червні був укладений договір з приватним підприємством Кіївшляхбуд на 649,4 мільйона гривень.

Зупинка на вулиці Борщагівській. 2017 рік / Фото: Wikimapia
Спочатку роботи мали закінчити до кінця 2019 року, згідно з технічним завданням. На Борщагівській повинні відремонтувати основний проїзд, бордюри, прокласти тротуари і велодоріжки, встановити дев’ять зупинок, облаштувати освітлення та зелену зону з газоном площею в 465 квадратних метрів. 30 вересня у шостій редакції термін дії договору продовжили до кінця 2021 року. Роботи мають завершити влітку наступного року.
Велодоріжка на Набережному шосе
У 2021 року почнуть будівництво велодоріжки від Контрактової площі до Набережного шосе, яка сполучатиме міст Патона, міст Метро, Парковий пішохідний міст і Поділ.

Фото: Департамент транспортної інфраструктури КМДА
На першому етапі демонтують колишню конструкцію покриття, а також елементи, які заважають будівництву. Проєктом передбачене встановлення опор, світильників, прокладання електромережі і підключення її до міської системи. Також оновлять інженерні конструкції, приєднають велодоріжку і пішохідну зону до системи Kyiv Smart City. Пішохідну зону оснастять фігурними елементами мощення, а на перетинах велодоріжки з проїзною частиною встановлять світлофори. Уздовж доріжки і променаду облаштують зелену зону та встановлять лавки.
Цього літа у Київавтодорі розповіли, що на будівництво велодоріжки готові виділити 184 мільйони гривень. Її прокладуть на місці колишніх трамвайних колій і вона буде завдовжки п’ять кілометрів.
Джерело: nv.ua/ukr
Отримуйте актуальні новини першими – підписуйтесь на наш Telegram